UZUNÇALAR

Strike Anywhere - Dead Fm

Kerem Onan - 31 Ekim 2006
Melodik hardcore punk (hayır çocuğum skate punk değil, o başka bişey ) denildiğinde günümüzde akla gelen en taze ve iyi grup tartışmasız ABD'li Strike Anywhere.. 2003 tarihli ikinci albümleri "Exit English"in hit şarkısı "To The World"ün onları MTV2'ye kadar çıkaran başarısı üzerine bu tarz ikinci baharını yaşamaya başladı.

Independent müzik piyasasinin en revaçta türleri bir kanatta metalcore, screamo diğer kanatta İngiliz indie gruplarının matematiğini Amerikan kolej rock tarzına uyarlamaya çalışan yeni nesil gruplarla işgal edilmişken Strike Anywhere hardcore ve punk kelimelerinin DIY piyasası dışında da hala yan yana kullanılabileceğini kanıtlayarak güzel bir klasiğe imza atmıştı. Albümün özellikle sloganvari şarkı sözleri üzerine kurgulanmış vokal partisyonları ve grubun anarko-sendikalist yaklaşımı Kanada'lı Propagandhi dışında çoğu grup tarafından artık dışlanan ve modası geçmiş görünen eski radikal düşünceleri savunan gruplar olduğunu kanıtlıyordu. Strike Anywhere bu albümden sonra coverlardan ve eski ep'lerinden oluşan best of niteliğinde bir albüm çıkardı ama esas amaç bir türlü bitmek bilmeyen turneler yüzünden sırası gelemeyen yeni albüme kadar dinleyicilerini oyalamaktı.
"Dead FM"in ilk dikkat çeken yanı grubun bir albüme olabildiğince çok fazla "To The World" yerleştirmeye çalışmış olması. SA şarkıları genelde hızlı/gaz olanlar ile orta tempo/marş gibi olanlar olarak ikiye ayrılır. Albümün neredeyse tamamı ikinci tip şarkılardan oluşuyor. Bana kalırsa atladıkları şey hızlı şarkılarındaki vokal geçişlerinin ve tek kelimelik (yani klasik punk'ta gördüğümüz sing along denilen koroların tam tersi, grubun tamamının ve çoklukla konserlerde seyircinin o tek kelimeye bir anda katılmasıyla tanker çarpmış etkisi veren mini korolar) koro bölümlerinin SA'in en karakteristik özelliklerinden biri olduğu. Eski okul koroların olduğu şarkılar bana kalırsa grubun bu hızlı şarkılarının arasına serpiştirildiğinde çok daha güzel duruyordu. İşin özü grubun hız kestiği şarkıları sevenler bu albümü de çok sevecekler. Grubun lirikal konsepti ise her zaman olduğu gibi yine genel bir politik tavır içermekte. Her ne kadar bu sefer New Orleans'taki facia, Irak savaşı, ABD'de 11 Eylül sonrası çıkarılan faşist Patriot Act kapsamında adı anılan kimlik tespit çalışmaları (herkesin parmak izinin kayıtlanması, genetik haritaların çiplenmesi gibi fikirler) üzerine şarkılar içerse de grup hala sağlam ideolojik bir tavıra sahip olduğunu göstererek oyunu çok moda olan "anti-bush" konseptinin dışına çıkarıyor ve ABD'deki ekonomik durumdan çalışan sınıfların sorunlarına kadar geniş bir yelpazede tutuyor şarkı sözlerini.. Albümdeki favorilerim ilk single "Prisoner Echoes", "Gunpowder" ve "Speak To Our Empty Pockets"...
 


www.jadetree.com
www.strikeanywhere.com




Yazılarımızı Facebook'tan takip etmek için: