MÜZİK ÖTESİ

Seksi Müzik - (I)

Atlantisten Gelen Adam - 4 Nisan 2014

Hayır, bedensel birşeyden bahsetmiyorum. Eğer öyle olsaydı Avrupa'da herhangi bir gece kulübünde bar sehpalarının üstüne çıkmış ve kolonlardan yayılan rezalet elektronik-tekno martavallarıyla kendinden geçmiş, popo yanakları dışarıda ve her türlü kavisleri meydanda hoş kadınlara dair bir güzellemeden ibaret olurdu bu yazı. Seksi müzik; bedenlerimizden değil; bedenlerimizdeki kasılım, gerilim, çatışkı ve zelzele yaratan, sonsuzluk içeren bir başka şey; (o başka şeyleri ıb-dıs-ıb-dıs-ıb-dıs ideolojisine ve uyuşturucu haplar vasıtası ile meydana gelen sayrıl histerinin beyhude ve gündelikliğin esiri olmuş hazlarla kıyaslayamazsın) beyinsel uyarımlar ve müziğin seksapelitesinden bahsetmek istiyorum; işte bu güç -klasik müziğin yanı sıra- sadece rock 'n' roll'da mevcuttur; rock 'n' roll, varolagelen en seksi ritm ve simgeler bileşkesini bizlere sunar, gizemi ve seksi müziği ortaya çıkarır.

Seksi Müzik

Gizem ve Seksi Müzik

Albert Einstein demiş ki; "yaşamımıza giren en güzel şey gizem içerendir." Gizem; doksanlı yıllara gelindiğinde sadece parlak-titrek dudaklı bir kadın ismi oldu sanki; müzikteki gizem ve seksi müziğin ölümü- ilk ne zaman gerçekleşti; Kurt'ün gırtlağına tüfeği sokuşturup tetiği çektiği an mı (bir kızgınlık-umutsuzluk yanılsamasına denk gelen); yoksa Çelik-Adam Peter Steele'in daha fazla şişkin kaslara ve erektif malum organlara sahip olmak uğruna kendini telef etmesi mi çeşitli acı serumları damarlarında denerken?

Doksanlarla birlikte müzikte gizem hadisesi artık yokolma sürecine girmiş; yaşam enerjisi, libidosu tükeniş noktasına doğru inişe geçen müzikal simgeler bütünü olan -adına kabaca rock diyebileceğimiz şu tek dişi kalmış canavar- andropoz nöbeti içerisinde kapı gözetleyen yaşlı bir emekli memur gibi hissiyatsızlaşmış mı yoksa?. Müzikte gizemi bitiren şeyler arasında kompütürleşme, dijitalleşme ne kadar etkili? Tıpkı yüzyüze gelip analog sevişmek yerine tıkır tıkır yazışmanın verdiği siber hazzı tercih etmeye başlayan dijital çağların talihsiz beyhude-romantikleri gibi müziğin içindeki seksiyat da Miley Cyrus'ın gapçık ağzından her daim sarkan dilinin altına mı sıkışmıştır? Sanmıyorum. Narsisizm hiç de seksi bir katkı sunmuyor müziğe ve onu icra edene. Hele ki isterik-narsisistik genç ergenler planeti yurdum topraklarında; günümüzde isterik ve narsisistik olmayan genç kadın ve erkeği dövüyorlar! Arıza olmak modası hala günümüzde geçer akçe maalesef ve hemen Arıza & Rahatsız denklemimizi bir hatırlayalım:

 

Arıza VS Rahatsız
 

·Arıza insanın dertleri, tasaları, gam ve kederleri bireyseldir & Rahatsızınki toplumsal.

"Mesela Platon arızadır & Sokrates rahatsız!"

*

Fallik sorunlu insana arıza denilebilir & ve fakat rahatsız olsa olsa sorunlu falliktir.


"Mesela Schopenhauer arızanın önde gideniyken & Nietzsche rahatsızın pir-i fanisidir!"

*

Arıza insanda delilik kimyasaldır & rahatsızda organik.


"Ruhbilimde mesela, arızadır Haydar Dümen & Saffet Murat Tura ise rahatsızın ta kendisidir!"

*

Arıza kadın, erkeklerin mutsuzluğundan beslenir ve iyi yere dükkan açmasıyla maruftur & Rahatsız kadın ise mutsuzluğun erkeğini arar, arar ve arar (Genelde de birdenbire 34 kediyle yaşar bulur kendini).

"Elif Şafak bu minvalde arıza kadın yazardır & Ece Temelkuran ise rahatsız bir yazar!"

*
Arıza erkek kadınına şiddet uygular, öldürür, söver ve sever & Rahatsız erkek kadınını şiddetle, ölesiye sever ve sevgiyle söver.

"İşte bu yüzden söz yazarı Bertrand Cantat arızadır & Şair Can Yücel ise rahatsız!"

*

Arıza sevimli görünür ancak kötücüldür & Rahatsız ise ne yaparsa yapsın sevimlidir.


"Heavy Metal'de arızadır bu yüzden Ozzy Osbourne & Rahatsız bir figürdür Ronnie James Dio!"

*

Arıza postmoderndir, kaypaktır az biraz & Rahatsız nettir ve aynı zamanda zamansız.

"Rasim Ozan Kütahyalı'dır arıza & Deniz Gezmiş rahatsız!"

*

Arıza kanserli hücre veya gudubet bir ur misalidir & Rahatsız ise güzellik beni.


"Arıza romantiktir ama köfteden anarşisttir & Rahatsız didaktiktir, köfte sever ve kodu mu oturtur!"

*

Arıza insanını bela gelir bulur & Rahatsız ise belayı kendi seçmiştir.

"Arıza amigo Rambo Okan'dır & Rahatsız amigo Alen Markaryan!"

*

Cinsiyetçidir arıza & Cinstir rahatsız ama cinsiyetçi değil.

"Klasik Rock'ta örnek arıza Jim Morrison'dur & Rahatsızdır ama John Lennon!"

*

Arıza plazada, rezidansta, 5 yıldızlı otelde kendini bulur, şımarıktır & Rahatsız ise kırda, dağda, bayırda neşelenir, çocuklar gibi şendir.

"Tom Waits mesela arızadır & Leonard Cohen Rahatsız!" (Ve fakat bazen yer değiştirirler!)

*

Gündeliktir arıza, geçici ve depresiftir & Zaman gibi, madde gibi ebedi ve aşkındır rahatsız.


"Necip Fazıl arızadır & Nazım Hikmet Rahatsız!"

***

Ritm, Yaşam, Ölüm

Ritm duygusu insanın en temel duygusudur. Ben kendini bir zamansallık olarak algılarken ritmil bir yapı içinde varolduğunu duyar. Günlerin ve gecelerin birbirini izlemesi, uykuların uyanıklıklardan, sevinçlerin acılardan, ölümlerin yaşamlardan sonra gelmesi, gözümüzün kırpılması, yüreğimizin çarpması, heyecan iniş çıkışları bizde ritm duygusunu yaratır ve geliştirir. Yaşam tümüyle ritmiktir, tepeden tırnağa ritmiktir, onun birbiri içine geçmiş sayısız ritmleri vardır ve sanatçı bu ritmleri işitebildiği ya da daha doğrusu tüm bedeninde, tüm varlığında duyabildiği ölçüde dünyaya yerleşmiş demektir.

-DEVAM EDECEK-

Seksi Müzik



Yazılarımızı Facebook'tan takip etmek için: